вівторок14 січня 2025
podrobnosti.org.ua

Саудівська Аравія витісняє Росію з азіатського нафтового ринку.

Саудівська Аравія підвищила свою частку на азіатському ринку нафти, витіснивши Росію.
Саудовская Аравия вытесняет Россию с нефтяного рынка Азии.
gettyimages_1355162432_018f55d040e09a650eab1e1782b928c7_650x410_03.12.24

У листопаді 2024 року Саудівська Аравія відновила свою частку на ринку імпорту сирої нафти в Азії, оскільки Росія зменшила постачання, що може свідчити про можливу зміну динаміки ринку.

Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на Reuters. Інформацію також надають Контракти.UA.

Згідно з даними LSEG Oil Research, імпорт нафти з Саудівської Аравії, найбільшого у світі експортера сирої нафти, зріс до 5,83 млн барелів на добу у листопаді, в порівнянні з 5,28 млн барелів на добу у жовтні.

Водночас, за даними LSEG, поставки Росії до Азії, найбільшого імпортного регіону, у листопаді зменшилися до 3,51 млн барелів на добу, що є нижчим за жовтневий показник у 3,96 млн барелів на добу і найнижчим показником з січня.

Статистика свідчить, що імпорт Азії із Саудівської Аравії зріс на 550 тисяч барелів на добу у листопаді, в той час як імпорт з Росії зменшився на 450 тисяч барелів на добу.

Зміна поставок з Росії на користь Саудівської Аравії відбулася навіть у той час, коли державна нафтова компанія королівства Saudi Aramco підвищила офіційні ціни на свою сиру нафту для азійських клієнтів на партії з відвантаженням у листопаді.

Базовий сорт нафти Arab Light компанії Aramco був підвищений на 90 центів за барель до премії 2,20 долара в порівнянні зі середнім регіональним базовим сортом Оман/Дубай у листопаді.

Незважаючи на підвищення премії компанії Aramco у листопаді, саудівська нафта стала більш конкурентоспроможною за ціною в Азії в порівнянні з іншими сортами, включаючи російську нафту марки Urals, яка є основним видом сирої нафти, що експортується із західних портів.

Нафта Cash Dubai 29 листопада закрилася на рівні 71,83 долара за барель, що на 4,36 долара вище за російську нафту Urals, яка закрилася на позначці 67,47 долара.

Ця премія нижча, ніж протягом більшої частини останніх місяців, коли вона торгувалася понад 5 доларів за барель.

Російська сира нафта також стикається з підвищеними транспортними витратами через триваліший морський шлях з російських портів на Балтиці до пунктів призначення в Азії.

Ці витрати, ймовірно, зростуть у зв'язку з введенням нових санкцій щодо так званого "тіньового флоту" російських танкерів: минулого тижня Великобританія запровадила нові заходи проти 30 суден, внаслідок чого їхня загальна кількість досягла 73.

Китай, Індія

Після вторгнення Москви в Україну в 2022 році постачання російської сирої нафти в основному обмежувалися лише двома основними покупцями в Азії: Китаєм та Індією.

Імпорт російської нафти до Китаю зменшився до 2,04 млн барелів на добу у листопаді з 2,19 млн у жовтні, а імпорт до Індії скоротився до 1,47 млн барелів на добу з 1,75 млн.

У той же час Китай збільшив імпорт саудівської нафти до 1,68 млн барелів на добу в листопаді з 1,62 млн у жовтні, тоді як Індія отримала з королівства 770 тис. барелів на добу в порівнянні з 610 тис. барелів на добу.