неділя09 березня 2025
podrobnosti.org.ua

Відновлення пасажирських авіаперевезень: популярні лоукостери змагаються за українське небо.

Європейські бюджетні авіакомпанії мають намір розмістити в Україні кілька десятків літаків.
Возвращение пассажирских авиаперевозок: популярные лоукостеры сражаются за украинское небо.

До повномасштабного вторгнення Росії Україна була одним із найперспективніших ринків для бюджетних авіаперевізників, таких як Ryanair та Wizz Air. На фоні обговорень про завершення війни компанії готуються до повернення в український повітряний простір. Про це повідомляє УНІАН, посилаючись на Контракти.UA.

Згідно з інформацією видання Bloomberg, генеральний директор Wizz Йожеф Вараді сподівається, що компанія зможе зайняти 40% ринку авіаперевезень в Україні.

Ryanair, Wizz та менший регіональний конкурент Air Baltic планують інвестувати у відновлення країни й відновити свої бази. Вони здатні діяти швидко, тоді як "Міжнародним авіалініям України" потрібно більше часу для підготовки флоту до експлуатації. У 2019 році частка Wizz на ринку України становила 13%, Ryanair - 7%, а Ukraine International - майже 40%.

За оцінками аналітика Goodbody Дадлі Шенлі, протягом шести місяців Wizz і Ryanair могли б додати приблизно 1 мільйон місць до своїх річних показників в Україні до пандемії.

Однією з перешкод для перевізників є брак вільних літаків. Wizz тимчасово призупинила експлуатацію частини свого флоту літаків A320 через проблеми з двигунами Pratt & Whitney, а Ryanair знизила цільові показники зростання через затримки постачання від Boeing.

"Доступ до авіаційних потужностей обмежений для обох компаній, але ми вважаємо, що обидві авіакомпанії сприйматимуть можливість зміцнення своїх позицій в Україні як дуже важливу можливість, яку не можна втратити", - зазначив аналітик Barclays Ендрю Лоббенберг.

Попри збитки, які зазнали аеропорти України внаслідок війни, сертифікація та навчання не припинялися. Аеропорти також підтримують співпрацю з авіакомпаніями.

Вараді повідомив, що Wizz планує розмістити в Україні 40 нових літаків і запровадити 150 маршрутів протягом трьох років, що дозволить збільшити щорічну пропускну спроможність до 15 мільйонів місць, відповідно до рівня Польщі та Румунії.

Дублінська авіакомпанія Ryanair планує розпочати продаж квитків в Україну, щойно буде відкрито повітряний простір, та розпочати польоти через шість тижнів, заявив генеральний директор Майкл О'Лірі.

Air Baltic також має намір повернутися в Україну незабаром після відновлення польотів. Спочатку компанія перекине потужності з інших напрямків, зазначив генеральний директор Мартін Гаусс.

Після закриття повітряного простору на початку 2022 року Україні необхідно відновити управління повітряним рухом. Співробітники компанії UkSATSE, яка надає ці послуги, проходять курси підвищення кваліфікації у рамках підготовки до відновлення роботи.

Аеропорт "Київ-Бориспіль" продовжує виплачувати зарплату співробітникам і регулярно обслуговує обладнання. У компанії очікують, що після завершення бойових дій попит на комерційні та вантажні рейси в Україну зросте.

Останні новини про повернення пасажирських авіаперевезень в Україну

Генеральний директор авіакомпанії Майкл О'Лірі повідомив, що найбільший лоукостер Європи розробляє план з відновлення польотів в Україну. Літаки авіаперевізника планують знову почати літати в українські міста протягом двох місяців після офіційного завершення війни.

При цьому в компанії сподіваються, що зможуть обслуговувати до 5 мільйонів пасажирів на рік протягом року або двох після відновлення польотів.

Пізніше генеральний директор Wizz Air Йожеф Вараді зазначив, що авіакомпанія також готується до повернення в Україну.